Момиче, посочващо правилните продукти за започване на диета

Диета, с която можем да отслабнем

Въпросът за диетите винаги е вълнувал жените, особено през пролетта, когато летните почивки и плажовете тепърва предстоят. Разбира се, и мъжете се интересуват от спазването на диета, когато са натрупали повечко излишни килограми, затова създателите на диети нагаждат хранителните режими според особеностите и на двата пола.

Тук ще разгледаме някои от най-популярните и ефективни методи, които могат да ви помогнат действително да отслабнете. Коя от тях да изберете зависи от вашите лични предпочитания и хранителни навици, но всяка от тях гарантирано дава резултати при стриктно спазване на предложения хранителен режим.

Диета на Пиер Дюкан

Ако желаете да свалите излишни килограми, без да губите мускулна маса, това е подходящата диета за вас. Диетата на Дюкан е нискокалорична и се базира предимно на приема на протеини. Ще приемате силно ограничено количество въглехидрати и мазнини. Такава диета е подходяща за хора, които имат да свалят много килограми. Състои от 4 основни етапа, включващи:

Ударен период на тази диета

Той цели да ускори максимално метаболизма. Този етап продължава от два до 10 дни в зависимост от това колко излишни килограми имате и колко искате да отслабнете. През този ударен период трябва да пиете поне по литър и половина вода на ден и можете да се храните неограничен брой пъти и в неограничено количество, но само с разрешените храни. Те са изключително и само белтъчини: нетлъсти меса, птиче месо, морски дарове и риба, яйца, млечни продукти и мляко, шунка и дреболии. 

Сред примерните продукти, които ще влязат във вашето меню през този етап, са пилешко, патешко, пуешко, заешко, телешко, риба, миди, раци, скариди, калмари, основно белтъците на яйцата, а жълтъците –  в ограничено количество, сърца и дробчета, извара, обезмаслено прясно и кисело мляко.

Смесен период

В него се редуват дни на протеини с дни на зеленчуци и протеини. Продължителността на този период е около 10 дни. През протеиновите дни се консумират изброените по-горе хранителни продукти, докато в дните, когато са разрешени и зеленчуци, можете да добавите към менюто всякакви зеленчуци в суров или варен вид без добавяне на олио. Изключени от режима обаче са картофите, авокадото, артишокът и бобовите храни като боб, грах, нахут, ориз и царевица.

Запазване на теглото се постига на третия етап на посочената диета

В този етап от вашата диета към зеленчуците и протеините в менюто могат да се добавят по един плод на ден, с изключение на грозде, череши и банани, както и по две филийки пълнозърнест хляб, 200 гр. макаронени изделия или картофи и по 40 гр. кашкавал.

Плод вместо понички при спазване на диета

Пълно стабилизиране се извършва на четвъртия етап

В него се връщате към нормалното хранене. През този период всекидневно се консумират по 3 супени лъжици овесени трици и всеки четвъртък минавате на протеинов ден.

Предимствата на диетата на Дюкан

Несъмнено основното предимство на тази диета е бързото сваляне на излишните килограми, без да е необходимо да броите калориите. Не изпитвате чувство на глад, тъй като консумирате без ограничение разрешените храни. При свалянето на килограмите не губите мускулна маса.

Отрицателните страни

Сред отрицателните страни на диетата е стресът върху организма при използването на белтъчини. При претоварване с отпадъчни вещества вследствие на диетата има опасност от увреждане на черния дроб. Тази диета не се препоръчва за хора със стомашно-чревни заболявания, проблеми с бъбреците, черния дроб или сърцето. Други по-леки странични ефекти могат да са чувството на умора, безсъние, лош дъх, запек, подуване на корема и лоша концентрация.

Нисковъглехидратна диета

Този хранителен режим включва ограничена консумация на въглехидрати, които не бива да надвишават 20% от дневния прием на калории. Това означава, че се набляга на консумирането на богати на мазнини и белтъчини продукти, за да се регулира нивото на кръвната захар. При тази диета се поддържат стабилни нива на инсулин и кетоза, което съдейства за ускореното изгаряне на мазнините. Тялото се зарежда с енергия, а мускулната маса, подобно на диетата на Дюкан, не се губи.

За съжаление нисковъглехидратната диета може да има странични ефекти, един от които може да е проблеми с бъбреците, затова не се препоръчва да се придържате към нея за период по-дълъг от един месец.

Лунната диета

Лунната диета представлява диета, придържаща се към приемането на течности и се спазва четири пъти на месец, като се следят фазите на луната. Продължителността на всеки пост е 24 часа, като през този период се пият по 3-4 литра течности на ден, които могат да включват плодови и зеленчукови фрешове, чай без подслаждане и вода. През този период не е разрешено консумирането на алкохол или мляко.

Само за периода от 24 часа при пълнолуние можете да свалите между един и 3 килограма, а ако гладувате и през четирите фази на Луната, ще успеете да запазите теглото си и да не качите отново свалените килограми. През останалото време трябва да се въздържате от нездравословни храни и да се храните балансирано.

Благодарение на лунната диета не само ще свалите излишните килограми, но и ще прочистите организма си от токсини. Тази диета няма странични действия, така че ако имате няколко излишни килограми, можете да се възползвате от нея.

Диетата „Саут Бийч“

Тази диета е създадена от д-р Агатстън и се състои предимно от приема на полезните за организма въглехидрати и мазнини. Тя подобрява нивата на холестерол и топи тлъстините в коремната област. С нея можете да отслабнете от 8 до 13 кг, при това с хранене от шест пъти на ден. Практически с тази диета не усещате глад.

Диетата „Саут Бийч“ се дели на 3 фази:

Първа фаза

Тя е с продължителност от две седмици и през нея се храните с нормални порции по 6 пъти на ден, без да преяждате.  В тази фаза са разрешени нискомаслени и обезмаслени сирена, извара, нетлъсти меса и риба, домати, карфиол, зеле, патладжани, краставици, бобови растения, какао, гъби и зехтин. Трябва да намерите заместители на захарта. През тази фаза не бива да консумирате хляб, плодови сокове и плодове, високомаслени сирена, моркови, картофи, царевица, макаронени и тестени изделия, както и тлъсти меса.

Втора фаза

През втората фаза започвате да включвате храните, от които сте били лишени през първата фаза, като средно през този период отслабвате по един килограм на седмица.

Трета фаза

По време на нея се връщате към нормално хранене, което обаче трябва да е рационално и здравословно, за да не възвърнете излишните килограми.

Изборът на подходящата диета е ваш, но все пак ви препоръчваме да заложите на здравословен начин на живот и хранене, без да поемате излишни рискове в името на красотата.