Храна, поставена до лаптоп, която е компонент, позволяващ ни да отслабваме на бюрото в офиса

Как да отслабваме на бюрото в офиса?

Не е лесно да поддържаме добра форма, ако водим заседнал начин на живот на бюрото в офиса? Здравословното тегло обаче с времето няма да се окаже най-голямата ни грижа, тъй като постепенно затлъстяването ще доведе цялостно до здравословни проблеми. Днес обаче специалистите измислят начини как да помогнат на хората, които работят в офис, без да ги карат да сменят умствения труд с физически. За целта, разбира се, е необходима промяна в ежедневието, за която си струва да направим усилия, тъй като с времето ще усетим ползата и резултатите от това. Как да отслабваме, докато работим на бюрото в офиса? Ето няколко съвета, които ще ни помогнат:

За да отслабваме, през деня трябва да се опитваме да стоим колкото се може повече прави

Въпреки че работата ни е на стол, можем да положим старание да прекарваме повече време от деня в изправено положение на така нареченото „изправено бюро“. Ако това е невъзможно на мястото, където работим, тогава трябва често да ставаме, за да се разхождаме. По този начин ще поддържаме своята физическа активност и ще раздвижваме застоялата кръв.

Ако целим да отслабваме, трябва да знаем, че в изправено положение човек хаби повече калории, отколкото в седнало. За една минута в изправено положение ще изгорим 3,3 калории, а в седнало положение – само 2,6. Ако четири часа стоим прави, вместо седнали, ще изгорим със 168 калории повече. Това може да не ни изглежда много, но с времето тази разлика се натрупва в наш плюс или минус.

За да отслабваме, по-добре да си приготвяме храна у дома, отколкото да си купуваме готова такава

Готовата храна се приготвя с изобилно количество сол за по-добър вкус и почти всяка такава съдържа много консерванти, оцветители и други подобрители, които са вредни за нашето здраве. И които същевременно не ни помагат да отслабваме. Ако желаем да водим здравословен начин на живот, едно от нещата, които можем да правим е да приготвяме храната си у дома и да използваме колкото се може по-малко пакетирани храни. Така ще спестим и пари. От това има и още една полза – винаги ще разполагаме с любимата си храна, вместо да избираме от наличните опции в магазина.

Трябва да внимаваме с похапванията между храненията

Ако страдаме от завишено чувство на глад между храненията, вместо да го утоляваме с бисквити, шоколадчета, вафли или тортички, което със сигурност няма да ни помогне да отслабваме, по-добре е да си приготвим от вкъщи една кутия с нарязани пресни плодове или зеленчуци – полезна храна за организма ни. Те не само ще задоволят моментния глад, но и ще донесат допълнителна полза на организма.

Трябва да заместим кафето със зелен чай

Зеленият чай съдейства изключително много за изгарянето на мазнините и подпомага в процеса да отслабнем. Освен това тази напитка е много полезна за здравето, заради антиоксидантите и флавоноидите, които съдържа.

Не трябва да седим неподвижно, ако искаме да отслабваме

Въпреки че сме седнали, това съвсем не означава, че трябва да стоим застинали и неподвижни през целия ден. Вместо това е хубаво да опитваме да шаваме по-често. Това може да включва тропане с крака, въртене на стола, протягания и други седящи упражнения, които съдействат за изгарянето на повече калории и за това да отслабваме.

Упражнения по време на седене

Често се случва в следобедите хората, които седят на стол в офис, да почувстват умора. Вместо да си починат от работата, те обикновено пият кафе и затормозяват организма и здравето си още повече.

Вместо това е добре да опитаме да направим няколко упражнения с различни мускули на тялото ни, като ги напрягаме за 10 секунди. Това не само ще ни донесе повече бодрост, но и ще ни помогне да изгорим допълнителни калории и да следваме по-лесно целта си – а именно да отслабваме.

Какви физически упражнения можем да извършваме по време на работа в офиса?

По принцип извън работа можем да си наемем личен треньор или пък да ходим самостоятелно и да тренираме някакъв спорт, за да отслабваме. Относно офиса, обаче, може и да не ни се вярва, но всъщност има цяла поредица от упражнения, които бихме могли да правим по време на почивките на работа. Тези упражнения не само съдействат за повишаване на концентрацията и бодростта на ума, но и подпомагат изгарянето на калории и поддържането на добра фигура.

Упражняване на вратните мускули

Можем да изпълняваме това упражнение, като поставим ръцете си върху бедрата, завъртим главата надясно, повдигнем брадичка и вдишаме. След това навеждаме главата напред и издишаме. Повтаряме същото упражнение, като завъртим глава наляво. Ще усетим подобряване на кръвообращението в шията, която доста често страда при седене на едно място, особено в помещение с климатик.

Упражняване на мускулите на раменния пояс

Трябва да отпуснем свободно ръцете си надолу и да поставим раменете напред. След това ги изтегляме назад и вдишваме дълбоко. При отпускане на раменете надолу издишаме отново.

Упражнения за мускулите на гърдите

Отново отпускаме свободно ръцете си надолу, опъваме раменете назад със завъртени навън палци и вдишваме. За да издишаме, отпускаме отново раменете напред и завъртаме палците си навътре.

Как да упражняваме кръста?

За да направим това упражнение, изправяме гърба си максимално на стола, скръстваме ръцете си зад гърба и притискаме ръцете и тялото си към облегалката. Сега започваме да напрягаме коремните и седалищните мускули при вдишване и отпускаме натиска при издишване.

Упражнения за ръцете, китките и пръстите на ръцете

Изпъваме напред ръцете си и разтваряме широко пръстите, след което ги свиваме в юмрук и повтаряме това упражнение за едната и за другата ръка.

Как да упражняваме краката си, докато сме на бюрото?

Под бюрото можем с крак да описваме кръг, квадрат или каквато и да е друга геометрична фигура. Тези движения ще подобрят кондицията ни и ще съдействат за нашето раздвижване по време на работа.

Друго подходящо упражнение за крака е вдигане и на двата крака едновременно, докато седим на стола, без да ползваме опора за краката. Това упражнение стяга бедрените мускули, затова е хубаво да го правим редовно.

Допълнителни полезни съвети при работене на бюро, ако искаме да отслабваме

Още няколко съвета, които биха ни били от полза, ако искаме да отслабваме, докато си работим на бюрото в офиса, може да бъдат намерени тук:

  • Не трябва да забравяме, че освен здравословната храна, е необходимо и добре да хидратираме тялото си с достатъчно количество вода на ден.
  • Често трябва да ставаме от стола, като се стараем това да се случва поне веднъж на всеки 30 минути. При ставането, макар и за минута-две, можем да се разтегнем или да направим някое леко упражнение.
  • Задължително трябва да стоим изправени на стола, без да се прегърбваме и отпускаме.
  • Вместо да ползваме асансьора у дома или на работа, можем да използваме стълбите, за да раздвижим тялото си.

Ако пътуваме до работа с градския транспорт, можем да слизаме на предната спирка на отиване или на връщане, за да натрупаме повече крачки за деня.