Момиче влогър, подканващо аудиторията да хареса, последва и да се абонира за канала й

Как се става влогър? Как се става ютубър?

Днес гледането на видео публикации на други хора в интернет е особено популярно. Това е уникална за човешката история възможност, която дава много предимства. Всеки човек, който има компютър, камера и интернет, може да заснеме видеоклип, който по някакъв начин да бъде интригуващ, и да го качи в интернет платформите за видеосподеляне. Всеки вече знае какво е YouTube – платформа, поддържана от гиганта Google. Въпросът, над който ще се спрем, е как да станете успешен влогър? Думата „влогър“ не е българска и означава човек, който създава видео публикации и споделя информация чрез видеозаписи или на живо. Тя е близка на думата блогър, която се отнася за хора, които пишат и публикуват писмена информация.

Тъй като хората в днешно време са склонни все по-малко да четат, видеосподелянето е по-добре прието от писмената информация. Да бъдеш влогър е нещо модерно, интересно и не на последно място печелившо. Нека се спрем на по-важните точки, които съпътстват успеха на начинаещия влогър.

Какво стои в началото за един влогър?

За да сте успешен влогър, не е достатъчно вашите приятели да ви оценят като красива и харизматична личност с подреден апартамент. Може би ще бъдете наистина подходящ за влогър кандидат, но успехът ви ще зависи от това как ще започнете. Може би сте снимали видеоклипове, които след това са ви разсмивали и сега чувствате, че това е вашето призвание. Но трябва да имате предвид, че видеоклиповете, които сте снимали за лично ползване, нямат почти нищо общо с тези за широката интернет аудитория.

Върху каква тема да се фокусирате като влогър?

Това зависи от аудиторията, която искате да достигнете или казано на езика на влогърите „да таргетирате“. Таргетиране означава целене в определена група хора, насочване към техните интереси. Хората, които желаете да бъдат ваши слушатели и зрители, би трябвало да се интересуват от тази тема. За да бъде една тема добра и успешна, тя трябва да бъде интересна за самите вас, за другите и да сте запознати добре с материята.

Идеи за тема, която да разработите като влогър във вашия YouTube канал:

  • Днес е особено популярно здравословното хранене, но ако не сте добре запознат с различните аспекти и течения на тази тема, трудно бихте пленили потенциалната си аудитория с вашите видеа.
  • Ако сте завършили икономика и темата за парите ви е пределно ясна, може би е добра идея да започнете със съвети за печеленето на пари, как се инвестира разумно и други подобни.
  • Анализи върху нови филмови заглавия, музикалните прояви и други популярни събития биха се възприели добре от широката аудитория.
  • Младите и красивите могат да покажат тайните на изкуството да бъдеш стилен и да изглеждаш добре без посещението на скъпи салони за красота.
Момиче влогър, отговарящо на въпроси на своите последователи относно съвети за красота

Ако целите не толкова да предоставяте рядка и ценна информация, а да съберете повече последователи и лайкове, трябва да таргетирате хора, които не са научни ентусиасти. Днес хората на науката не прекарват свободното си време в YouTube.

Има и други ефективни начини за привличане вниманието на хората, ако сте влогър – това е, като се „движите по гребена на вълната“ или разкривате винаги най-важната информация, която вълнува света днес. Други автори разчитат на обсъждането на негативни и скандални новини, разкриващи мръсни тайни с цел скандализиране на аудиторията с нови сензации.

Към каква точно тема ще предпочетете да се насочите зависи от вашия характер, цели, предпочитания, познания и интереси.

Име, лого и други технически детайли

Име на вашия YouTube канал

Името на вашия канал трябва да бъде както информативно, така и кратко. Трябва лесно да се запомня и да не бъде сложно и заплетено. Не описвайте с много излишни думи какво се съдържа в канала ви. Достатъчно са малко на брой, но подбрани и ясни думи.

Лого на вашия YouTube канал

Знаете, че големите брандове имат свое лого или отличителен знак. Това е също важна подробност, с която ще се отличавате от останалите. Вероятно сте избрали тема, която разработват още десетки хиляди влогъри по света. Нужно ви е нещо, с което да се отличавате от всички останали. Може да ви се наложи да потърсите специализиран съвет от дизайнер или стилист, за да изградите собствен стил. Не се притеснявайте да потърсите чужда помощ – създаването на видео продукция не е проста работа.

Музика

Бъдете внимателни с музиката, която използвате като влогър. Много от композициите са със защитени авторски права, така че трябва да потърсите такива, които са свободни за ползване. Ако решите, че това не ви интересува, скоро вашият канал може да бъде отстранен и да загубите целия си предишен труд.

Технически детайли, свързани с видеото

Изучете как работи софтуерът за видеообработка, как се постига добра осветеност на работното място и потърсете качествена камера, която да използвате за снимане. Фото чадърите или отразяващо домашно фолио, опънато върху твърд картон, както и диодните лампи с бяла светлина спомагат за по-доброто осветление на закрито.

Не е добре озвучаването на клипа да се смесва с външни звуци, шум от улицата, в дома или други смущения. Осигурете си спокойна и тиха атмосфера по време на записа чрез подходящите оборудване и техника. Звукозаписните студиа са звукоизолирани, а един прост трик е да използвате празни картони от яйца, за да изолирате шума от стените.

Продължителност на видеото и абонати

Изготвяне на сценарий и продължителността на клиповете също са важни за аудиторията на един влогър. Ако искате професионално качество, трябва да подготвите сценарий с последователността на видеото. Този подход е много полезен при създаването на видео с високо качество, а това винаги носи ползи, повече гледания, харесвания и абонати. Не подценявайте тази точка от подготовката си, за да не влезете в групата на многото посредствени влогъри.

Ако клиповете ви са с трайност под една минута, няма да има голям интерес към информацията, която се представя, освен ако не включите шокиращо съдържание. От друга страна, малко са хората, които следят прекалено дългите излъчвания. Въпросът за времетраенето не е ясно установен, затова проследете каква е продължителността на видеата на влогърите с най-много абонати и вземете своето решение.

И накрая, когато към вашия канал започнат да се присъединяват абонати, обръщайте внимание на техните въпроси и мнения и ще добиете още по-голяма популярност като влогър в мрежата. Успех!