Ръка, сменяща статус от офлайн клиент към онлайн такъв

Как офлайн клиент на Vivus може да стане онлайн такъв?

Офлайн клиент за Vivus означава клиент, който винаги е пускал заявки за кредити на място в офиси на наши партньори. Онлайн клиент пък е такъв, който е кандидатствал директно на уеб страницата ни.

Във времената, в които живеем, използването на интернет е нещо напълно нормално. То пести време на хората. Обикновено всичко се случва бързо, лесно и без особени затруднения, независимо дали става дума за четене на новини, гледане на видеа, слушане на музика, играене на игри или пък кандидатстване за кредити. Именно затова Vivus предоставя на потребителите си удобен уебсайт. На него всеки може да пусне заявката си, без да напуска уюта на дома си, без да губи време да ходи до офиси и без да чака по опашки. Затова и целта на тази статия е да запознаем всеки наш офлайн клиент с възможностите, които получава, ако директно използва сайта ни.

Първи стъпки за един офлайн клиент на Vivus

Стъпка 1 за всеки офлайн клиент

За да може офлайн клиент да пусне своята първа онлайн заявка, то той трябва посети www.vivus.bg и да натисне бутон „Вход“. Той се намира в горния десен ъгъл на сайта.

Начална страница на сайта на Vivus, което офлайн клиент ще види

Стъпка 2 за офлайн клиент

На следващата стъпка клиентът трябва да създаде своя парола. За целта той трябва да натисне върху линка “Забравена парола?”, който се намира под бутон „Вход“ във визуализиралия му се прозорец.

След натискане на бутон Вход на началната страница на Vivus, съответният офлайн клиент вижда попъп

Стъпка 3

След като клиентът кликне върху „Забравена парола“, му се визуализира възможност за избор между две опции, чрез които да изиска парола – чрез имейл или чрез SMS. Поради факта, че съответният офлайн клиент все още няма вписан актуален имейл в профила си, то той трябва да избере SMS опцията. За да избере тази опция, клиентът трябва да кликне на бутон „ЧРЕЗ SMS“.

Прозорецът "Как желаеш да възстановиш паролата си?"

При избор от страна на клиента да получи парола чрез SMS, то на него ще му се отвори следният прозорец:

Въвеждане на телефонен номер от страна на офлайн клиент

За да може да бъде изпратен SMS код, клиентът трябва да въведе телефонния си номер. Това е номерът, с който се е регистрирал, когато е кандидатствал за кредит от нас в офис на партньор. Номерът трябва да бъде въведен без 0 в началото, както е описано под полето.

Стъпка 4 на офлайн клиент

На следващата стъпка информираме клиента, че сме му изпратили SMS код на посочения лично от него мобилен телефонен номер.

Въвеждане на изпратен код за потвърждение на телефонен номер

Клиентът получава SMS код. Трябва да го използва, вписвайки го в поле „Код за възстановяване“ и да натисне поле „Потвърди кода“. SMS кодът е валиден 30 минути. Ако не бъде използван в това време, клиентът ще трябва да си изиска нов код. Всеки клиент получава различен код всеки път, когато изиска такъв.

Стъпка 5

На следваща стъпка в поле „Парола“ клиентът трябва да въведе паролата, която желае да използва за достъп. Тя трябва да бъде поне 8 символа, да съдържа цифри, главна буква и малки букви на латиница. С бутона „Запази паролата“, клиентът я запазва.

Въвеждане на нова парола

При спазване на инструкциите относно изискваните символи за парола, то тя ще бъде приета от системата ни. А съответният офлайн клиент ще получи възможността да достъпи онлайн профила си чрез зеления бутон „Влез в профила си“.

Успешно променена парола

Стъпка 6

Кликвайки на бутон „Влез в профила си“, ще се отвори следващата стъпка. В нея в поле „Имейл или ЕГН“ клиентът ще трябва да въведе своето ЕГН, тъй като все още няма актуален попълнен имейл адрес. В поле „Парола“ трябва да се попълни вече създадената от него такава в предходните стъпки.

Страница за влизане в профила, която офлайн клиент може да ползва

Стъпка 7

След като успешно си въведе ЕГН-то и паролата, клиентът ще има възможност да актуализира своя имейл, като го впише на упоменатото за това място. После трябва да натисне зеления бутон „Потвърди въведения имейл“.

Актуализиране на имейл

На следващата стъпка клиентът ще трябва да въведе четирицифрения код, който ще му бъде изпратен на имейла, посочен от него в предходната стъпка. След това трябва да натисне върху зеления бутон „Потвърди“.

Потвърждаване на имейл адрес

След натискане на този бутон, доскорошният офлайн клиент ще бъде допуснат до своя личен профил на сайта на Vivus.bg:

Меню Стена в сайта на Vivus, което офлайн клиент ще види за първи път, след като премине през всички стъпки

Кандидатстване онлайн

След като клиентът си и е създал парола и е въвел актуален имейл, вече може да достъпва онлайн профила си на сайта ни по всяко време.

Как може да пусне заявка един вече бивш офлайн клиент, използвайки профила си?

В меню „Стена“ в своя профил той ще има възможност да вижда информация какви биха били условията за кредит от нас – колко ще трябва да върне с подробна разбивка на това как се формира сумата за връщане, както и падежна дата. Дължимата сума реално ще се формира на база на стойностите, които е избрал чрез плъзгачите в нашия калкулатор относно сума и срок и съответния тип на заявката – дали да е с бързо разглеждане или не. За да пусне своето искане за кредит, следва първо да даде нужните правни съгласия (като преди това подробно може да се запознае с тях, кликвайки върху всяко едно от тях) и да натисне бутон „Кандидатствай“.

Първа стъпка на кандидатстване чрез сайта в профила на клиент

Втора стъпка

На следващата стъпка от процеса на кандидатстване доскорошният офлайн клиент ще трябва, от падащо меню, да посочи целта на кредита. На същата стъпка ще му бъде дадена възможност да избере и по какъв начин да усвои сумата при одобрение от наша страна. Опциите са на каса на EasyPay или по банков път на лична банкова сметка. След което ще трябва да натисне зеления бутон „Продължи“.

*Уточнение: Ако по време на предходни кандидатствания, клиентът не е упоменал своята професия, на тази стъпка ще трябва да попълни и поле „Професия“. Чрез падащо меню ще има възможност да избере сферата, в която работи. И съответно – ако професионална сфера е била посочена при предишна заявка, то тя ще се вижда автоматично попълнена (както е в примера, показан по-долу). Разбира се, ако клиентът е сменил попрището си, то той има възможност да избере настоящото си такова.

Попълване на допълнителни данни при кандидатстване

Трета стъпка

След натискане на „Продължи“ клиентът ще може да прегледа детайлите по договора за кредит.

Детайли по договора

А с кликване върху бутон „Прегледай договора“ на клиента ще му се зареди целият Договор за кредит, който той трябва внимателно да прочете. Ако е съгласен с условията, трябва да сложи тикче на „Съгласен съм и приемам Условията на договора за кредит“. След което трябва да натисне бутона „Приемам и потвърждавам“. Ако поради една или друга причина клиентът реши да се откаже от заявката си, то той може да го направи, като кликне на „Откажи искането за заем“ и „Отказ“.

Приемане и потвърждаване на договора

При одобрение на заявката

След като клиентът натисне бутон „Приемам и потвърждавам“, заявката преминава през съответните ни проверки. Ако тя бъде одобрена, то той ще види следната информация:

Завършена заявка

За да може да разбере повече за сключения вече договор, клиентът трябва да натисне бутона „Моят профил“. Когато го направи, той ще има възможност да види пълна информация, свързана с вече активния му кредит. Дължимата му сума, падежната дата на задължението, номера на договора си за кредит. Ще има възможност, също така, при нужда да изтегли Договора си за кредит, както и Извлечението по договора си.

Информация в профила след одобрена заявка

Какво трябва да знае клиент, чиято лична карта е невалидна или е с изтекъл срок?

Ако по време на кандидатстване се окаже, че личната карта на съответния доскорошен офлайн клиент е невалидна или срокът й на валидност просто е изтекъл, то той трябва да прикачи снимки на актуалната си такава.

Това може да стане, като след като клиентът избере сума и срок на заема и натисне бутон „Кандидатствай“, на следваща стъпка въведе данните на новия си документ за самоличност и кликне на зеления бутон „Потвърди“.

Попълване на данни за лична карта

След това клиентът трябва да прикачи снимки на лице и гръб на новата си лична карта.Бутон „Изпрати документите“ става активен, само и единствено когато клиентът е прикачил всички снимки и е маркирал чек-бокса с който потвърждава, че всички качени от него снимки са реални снимки, на които могат да се видят неговите лични документи.

Качване на снимки на лична карта

След като съответният стар/офлайн клиент мине през следващите стъпки и завърши своята заявка за кредит, той отново ще види следното:

Завършена заявка

За да може да разбере повече, клиентът трябва да натисне бутон „Моя профил“. Там ще види следното:

Изчакващ статус на заявката

В конкретния случай това означава, че новата лична карта трябва да бъде прегледана и потвърдена от наша страна. И тогава заявката може да получи окончателно становище. Видимо и от показаното по-горе, този процес се очаква да се случи до 15 минути след завършването на заявката от страна на клиента.

Клиент с активна лична карта

Ако даден клиент е сменил документа си за самоличност по някаква причина, преди той да изтече и не ни е информирал своевременно за това, то той няма да може директно да прикачи снимки на новия си документ през своя профил в меню „Клиентски настройки“. Реално в профила си той ще вижда следното:

Меню Клиентски настройки

И за да може да направи актуализацията, той ще трябва да се свърже с нас. Тогава от наша страна ще му бъде активирана тази възможност.